lördag 3 januari 2015

Första passet 2015, Kullsjön.

Då var det äntligen dags, årets första fisketur. Jag och Mike (http://www.flajfishing.blogspot.se/) fixade en bil och stack över dagen till Kullsjön, utanför Lerum. Väderprognosen såg hyfsat god ut, dock en hel del blåst under förmiddagen.

När vi kom fram möttes vi av William Essén som stod och drillade en båge, man blev taggad direkt. Pågarna körde med fluga och jag fick köra spinnfiske, eftersom jag inte dragit ur tummen och skaffat mig ett eget flugspö än.

Få förväntansfulla kast gjordes innan Mike och William tyckte det var dags att prova på en dubbeldrillning, som slutade lyckligt. Strax efter sög det till i mitt spö och även jag fick kriga upp en fin liten båge.
Det blev cirkus 10-12 regnbågar och öringar under dagens gång, samtliga fick simma åter. Härligt var det att ha på sig sin Gamakatsu Hyper Thermal Suit jacka, frös inte en gnutta medan de andra två grät av köld. Vädret klarnade upp och under solens nedgång blev det i princip vindstilla.

Det enda sköna med att avsluta dagen var att jag och Mike bestämde oss för en street session, i Göteborgs vallgrav i morgon. Det blir drop shot efter kilo+ abborren och lite jerk efter mormor Gädda.

Sketfeske!
/Ludwig, WCPS








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar